Strategy Jaartraject
Meer resultaat uit jouw advertenties, dankzij een advertentieSTRATEGY
Start of optimaliseer je advertentiestrategie voor meer leads en omzet
Met persoonlijke begeleiding en praktische tools om écht resultaat te zien!
Lieve woorden
Van klanten
Voordat ik Tara online ontdekte had ik adverteren eigenlijk al opgegeven. Nadat ik tijdens de lancering van mijn Soul Alignment kaartendeck volop decks verkocht, kwamen er daarna geen sales meer uit mijn advertenties. Mijn advertenties kostten meer geld dan dat ze opleverden en uit de advertentie training die ik een aantal jaar geleden eens gekocht had, haalde ik niets wat me verder kon helpen.
Gelukkig was daar Tara, die me weer hoop gaf met haar praktische tips en kennis, dat ik wél geld kon gaan verdienen met mijn ads. Ze liet me zien hoe je een goede strategie opbouwt en ook dat geduld een schone zaak is om je advertenties goed te laten lopen. Op dit moment zit ik in haar Strategy traject voor 1 jaar en ben ik weer volop aan het verkopen via mijn ads (gemiddeld ongeveer 7 verkopen per week). Voor ik in haar traject investeerde verkocht ik niks via advertenties.
Mijn doel is om 13 verkopen per week te gaan halen en ik heb er de volle vertrouwen in dat ik met Tara’s hulp daar ga komen. Ik zie volop potentie, want er zijn ideeën en mogelijkheden genoeg.
Het traject was voor mij een hele slimme en laagdrempelige investering om er voor te zorgen dat mijn advertenties winstgevend worden. Ik vind het fijn om nu eerst zelf aan het roer te staan voordat ik mijn advertenties ga uitbesteden. Mocht mijn aanbod in de toekomst nog beter gaan lopen, dan ga ik er zeker over nadenken om mijn advertenties door Tara te laten beheren. Hoe meer ik het adverteren begrijp, hoe beter we in de toekomst eventueel in een andere vorm kunnen samenwerken.
Dikke aanrader in ieder geval om met Tara samen te werken!
Tamara Sapulette
Het gaat niet alleen om het instellen van advertenties of het verzamelen van leads – de echte kracht ligt in het omzetten van die leads naar betalende klanten. Dat is precies wat mogelijk is dankzij een sterke advertentie strategie.
Je boodschap, je koppie, je aanbod elke dag op het scherm van je ideale klant en daarmee geld verdienen, terwijl jij zelf niet online bent.
Dat doe je met adverteren.
Maar het is nog niet het resultaat wat advertenties jou opleveren.
– Je draait al advertenties, maar je merkt dat de grote resultaten uitblijven – er zijn wel klikken en leads, maar klanten blijven uit. Je vraagt je af waar het misgaat en hoe je dit kunt verbeteren.
– Je twijfelt of je je advertenties beter kunt uitbesteden, maar zonder een sterke strategie loop je het risico op veel klikken, weinig resultaat en weggegooid geld.
– Je staat op het punt om te beginnen met adverteren en wilt het meteen goed aanpakken. Je hebt geen zin in onnodige fouten of verspilde budgetten.
Wat je écht nodig hebt, is een krachtige advertentiestrategie die niet alleen leads oplevert, maar ze omzet in betalende klanten – dát is hoe je echt gaat groeien dankzij advertenties.
Je wilt je verzamelde leads omzetten naar klanten
Veel ondernemers denken dat het uitbesteden van advertenties aan een marketingbureau dé beste optie is om te groeien dankzij advertenties, maar je wilt eerst leren hoe je een sterke strategie creëert zodat je met vertrouwen kunt opschalen of uitbesteden.
Leads verzamelen is mooi, maar pas écht waardevol als ze converteren naar klanten. Een volle maillijst is nutteloos als het je geen omzet oplevert.
In mijn traject leer je niet alleen hoe je meer leads genereert, maar ook hoe je ze door de klantreis leidt en omzet in echte resultaten.
Samen bouwen we een strategie waarmee jouw advertenties werken – van eerste klik tot betalende klant.
Zodat jij…
✔ Berichtjes en bestellingen ontvangt van (potentiële) klanten die bij jou terecht zijn gekomen naar aanleiding van jouw advertentie(s).
✔ Meer vrijheid ervaart omdat je niet meer afhankelijk bent van je online activiteit om aan nieuwe klanten te komen.
✔ Advertenties het werk kan laten doen voor jou. Je bent online actief wanneer jij daar zin in hebt in plaats van dat het voelt als een ‘moet’-je.
✔ Budget uitgeven aan advertenties niet meer als iets spannends ervaart, maar ziet als een investering: je krijgt er resultaat voor terug.
✔ Met vertrouwen adverteert. Je advertenties draaien op de achtergrond en brengen automatisch nieuwe klanten binnen, zodat je tijd en ruimte hebt om je te focussen op andere aspecten van je bedrijf.
Voor de pagina is het mooi als hier een call to action komt Taar
Voor wie is dit traject geschikt?
Je bent een ambitieuze ondernemer die al eerder geprobeerd heeft te adverteren of misschien zelfs al campagnes heeft laten draaien, maar de resultaten vielen tegen. Misschien heb je al met marketingbureaus gewerkt of cursussen gevolgd over hoe je een advertentie opzet, maar je merkte dat het opzetten van een campagne alleen niet genoeg was om daadwerkelijk meer klanten aan te trekken. Je kreeg wel wat leads binnen, maar die leidden zelden tot betalende klanten, waardoor je advertentiebudget verloren ging zonder tastbare resultaten.
Wat je nodig hebt, is niet alleen technische kennis, maar een sterke advertentiestrategie en vertrouwen dat het geld dat je in je advertenties stopt, zich dubbel en dwars terugverdient. Je wilt 100% zeker weten dat alles goed staat en je geen verkeerde keuzes maakt, dat je kan bouwen op jouw strategie en weet aan welke knoppen je moet draaien voor succes.
Al ruim 100 ondernemers hebben het STRATEGY jaartraject succesvol afgerond. Dit waren o.a. diverse soorten coaches, VA’s, kennisondernemers, trainers, consultants, social media specialisten, online ondernemers met een online programma, webshopeigenaren, advertising specialisten en nog veel meer.
Het is perfect voor jou als:
- Je met minimale inspanning je huidige strategie wilt optimaliseren en sneller betere resultaten wilt zien. Je zoekt specifieke begeleiding die je helpt om snel verbeteringen door te voeren.
- Je geen ‘one-size-fits-all’ cursus zoekt, maar een traject dat is afgestemd op jouw specifieke situatie en waarin je persoonlijke feedback en ondersteuning krijgt.
- Je al ooit geld hebt geïnvesteerd in advertenties, maar de resultaten vielen tegen. Je wilt ontdekken waar het misging en hoe je het kan verbeteren.
- Je altijd hebt vertrouwd op mond-tot-mondreclame, netwerkbijeenkomsten en advertenties nog nooit echt ‘nodig’ hebt gehad. Je wil nu adverteren om nieuwe klanten te vinden en je naamsbekendheid te vergroten.
- Je graag wilt leren hoe je je campagnes vanaf het begin correct opzet en hoe je resultaat kunt behalen zonder trial-and-error.
- Je nog geen duidelijk plan hebt voor hoe je advertenties moet inzetten, en een traject zoekt waarin je vanaf het begin begeleidt wordt met een helder stappenplan en ondersteuning. Je bent een beetje overweldigd door alle mogelijkheden en weet niet waar te beginnen.
- Je niet afhankelijk wilt zijn van een advertising agency of freelancer, maar de kennis en tools zoekt om zelf succesvolle campagnes te runnen.
Lieve woorden
Testimonials
Waar ik voorheen op zo’n € 2,50 per ebook aanmelding zat zit ik nu onder de € 1 voor een webinar-aanmelding, dekte mijn bedankpagina-aanbod 80% van de advertentiekosten en had ik voor mijn allereerste webinarronde een ROI (Return On Investment) van 3,58! En dat terwijl ik nog nooit eerder een webinar had gegeven.
De samenwerking met Tara was echt boven verwachting. Niet alleen hielp ze me super diepgaand met het scherp krijgen van mijn doelgroep, ook de daadwerkelijke resultaten van de advertenties waren boven verwachting goed.
Twijfel je om met Tara aan de slag te gaan? Stel jezelf dan de vraag: ben ik serieus met mijn bedrijf, en wil ik werken aan een langdurig plan? Twijfel niet langer en gun jezelf, je bedrijf én je klanten deze stap. Met Tara heb je iemand die super betrokken is, realistisch, het geduld heeft je alles uit te leggen en een kei is in haar vak. Doen!
Ilse Stronks
Tara is voor mij dé go to ad expert en strategisch sparringspartner. Wat ik zo fijn aan haar vind is dat ze echt met je meedenkt! Niet alleen om de ad resultaten zo goed mogelijk te krijgen, maar ook over de rest van de klantreis.
Advertising is niet een kwestie van ‘ik gooi er €1 in en verwacht er meteen €10 uit’, het is een kwestie van experimenteren, verbeteren en doorzetten die verder gaat dan alleen het advertising stuk. Het is een partnerschap. En daar zit juist de meerwaarde voor succes. Tara wijst mij op mijn blinde vlekken – wat kan er beter aan de landingspagina, bijvoorbeeld – en ik kan heerlijk met haar sparren over nieuwe ideeën, innovatieve insteken en verbeteringen in de hele funnel. We willen allebei positieve verandering en een nieuw geluid in onze branche brengen, daarom werken we ook zo fijn samen. Ze is echt goud!
Marjolijn Desmet
Je wilt je verzamelde leads omzetten naar klanten
Veel ondernemers denken dat het uitbesteden van advertenties aan een marketingbureau dé beste optie is om te groeien dankzij advertenties, maar je wilt eerst leren hoe je een sterke strategie creëert zodat je met vertrouwen kunt opschalen of uitbesteden.
Leads verzamelen is mooi, maar pas écht waardevol als ze converteren naar klanten. Een volle maillijst is nutteloos als het je geen omzet oplevert.
In mijn traject leer je niet alleen hoe je meer leads genereert, maar ook hoe je ze door de klantreis leidt en omzet in echte resultaten.
Samen bouwen we een strategie waarmee jouw advertenties werken – van eerste klik tot betalende klant.
Zodat jij…
✔ Berichtjes en bestellingen ontvangt van (potentiële) klanten die bij jou terecht zijn gekomen naar aanleiding van jouw advertentie(s).
✔ Meer vrijheid ervaart omdat je niet meer afhankelijk bent van je online activiteit om aan nieuwe klanten te komen.
✔ Advertenties het werk kan laten doen voor jou. Je bent online actief wanneer jij daar zin in hebt in plaats van dat het voelt als een ‘moet’-je.
✔ Budget uitgeven aan advertenties niet meer als iets spannends ervaart, maar ziet als een investering: je krijgt er resultaat voor terug.
✔ Met vertrouwen adverteert. Je advertenties draaien op de achtergrond en brengen automatisch nieuwe klanten binnen, zodat je tijd en ruimte hebt om je te focussen op andere aspecten van je bedrijf.
Ben je geïnteresseerd in het uitbesteden van je advertenties en wil je weten of ik jou kan helpen?
Lieve woorden
Testimonials
Ik vond het best wel spannend om iemand anders te vertrouwen met een deel van m’n bedrijf, maar sinds de start van de samenwerking zijn er allemaal nieuwe leads, wat ik mega fijn vind en zie ik bijna iedere dag bestellingen binnenkomen.
Ik doe het niet zelf, maar ik heb wel het gevoel dat we het samen doen en ik vind het nu ook leuk om mezelf te verdiepen in adverteren. Ik dacht eerst: adverteren is super moeilijk en ingewikkeld, maar jij maakt het makkelijk door te zeggen wat we nog allemaal kunnen proberen. Je maakt het laagdrempelig, legt het goed uit en ik begrijp wat er gebeurt. Het kost me geen moeite om het e.e.a. aan te leveren voor de advertenties omdat je mij precies zegt wat ik kan doen. Jij weet wat wel werkt en wat niet werkt.
Ik vind het ook fijn dat ik kan adverteren op een manier die bij mij past. Soms vind ik ads wat onoprecht overkomen, maar nu zie ik het echt als middel. Je kunt het ook op een oprechte manier gebruiken om meer mensen te bereiken die je wil helpen met je product of dienst. Ik vind het supermooi dat ik nu al zie hoeveel meer mensen ik in een korte tijd kan bereiken met beeldende therapie!
Ik merk dat ik, sinds dat ik mijn advertenties uitbesteed, weer veel meer interactie heb en berichtjes krijg van potentiële klanten. Door de ads komen er nieuwe volgers bij en bereik ik potentiële klanten, waardoor er ook mensen zijn die in mijn grotere programma stappen van bijna €600. De cursus waarop we adverteren is in 2 maanden tijd al +60x verkocht vanuit de ads. Ook hebben we +300 nieuwe leads voor minder dan €2 verzameld in 3 maanden tijd!
Joëlle Jehudith
Ik had al meerdere keren mijn advertenties uitbesteed, maar dit waren vaak mensen die niet perse mijn doelgroep goed kende en waarbij ik zelf continu de input moest leveren, terwijl ik hier geen verstand van had.
Ik had geen zin om een grote investering te doen, als ik het ook zelf kon, dus toen ben ik zelf met mijn advertenties aan de slag gegaan. Ik merkte al snel dat ik super veel betaalde voor de resultaten. Het viel enorm tegen.. Ik haalde wel leads binnen, maar kwalitatief waren ze niet geschikt. Kortom, ik was echt aan het aankloten. Ik wist niet aan welke knoppen ik moest draaien, dus het kostte mij enorm veel tijd en stress, terwijl het niks opleverde.
Ik was opzoek naar iemand die echt mijn doelgroep kende en het uit handen kon nemen. Zelf input gaf, zodat ik niet altijd over alles hoefde na te denken. Ik ben blij verrast dat Tara echt met mij meedenkt. Ze heeft goede ideeën en is de gene die met voorstellen komt. Ze weet waar ze het over heeft en begrijpt hoe we mijn doelgroep steeds beter kunnen bereiken. Ze neemt het helemaal uit handen en dat vind ik zo fijn. Ik kan lekker achterover leunen en weet dat mijn advertenties goed geregeld worden. Als ik zie wat er nu voor winst binnenkomt… dit is veel beter dan toen ik het nog zelf deed.
Ik ben zo blij dat ik met Tara ben gestart, ze is super goed in wat ze doet, ze is persoonlijk en ik zou het iedereen aanraden om met haar samen te werken! Zelfs terwijl ik investeer in advertising beheer en advertentiekosten, haal ik meer winst uit mijn advertenties dan voorheen! Ik durf nu ook mijn budget op te schalen omdat ik weet dat de resultaten alleen maar beter worden.
Ellen Bressers
Ik heb mijn advertenties uitbesteed aan Tara omdat ik op een makkelijke manier mijn webinars wilde vullen. Ik wilde hier graag mee aan de slag om gewoon heel goed te worden in het geven van webinars en mijn trajecten te verkopen.
Het uitbesteden van mijn advertenties aan Tara betekende niet alleen dat zij mijn advertenties ging instellen en beheren, maar ook dat ze meedacht over alle factoren die komen kijken bij het winstgevend maken van je advertenties. Denk aan: het meekijken naar je salespage en advertentiemateriaal en je hierin ook adviseren en feedback geven.
Dit, en het feit dat ze lekker gestructureerd werkt, was voor mij heel waardevol! Dankzij de advertenties heb ik in een korte tijd maar liefst 7 trajecten verkocht en vanuit elk traject een positieve review gekregen van mijn klanten en opmerkingen als: ‘ik ben super blij dat ik je advertentie voorbij heb zien komen’. Dit is voor mij als ondernemer natuurlijk ontzettend belangrijk: tevreden klanten.
Dineke Mulder
Hoewel ik prima in staat ben om zelf te adverteren, wil ik dit niet. Het is voor mij een enorme opluchting dat jij als strateeg niet alleen met mij meedenkt, maar ook als stok achter de deur fungeert. Ik maak met jou afspraken, dus dan houd ik mij eraan.
Jij denkt strategisch met mij mee over de optimale prestaties van mijn campagnes. De campagne voor mijn e-book levert mooie resultaten op. Al +1000 nieuwe leads in 3 maanden tijd voor minder dan €3 per lead.
Ik ben oprecht blij dat ik zelf niet bezig hoef te zijn met mijn advertenties, maar dat jij dit voor mij regelt. Dankzij jouw inzet kan ik mij concentreren op wat echt belangrijk voor me is, wetende dat mijn advertenties in bekwame handen zijn.
Phil van Son
Hoe werkt het uitbesteden van je advertenties?
✔ Na het invullen van het intakeformulier (bij het inplannen van de matchcall) wordt bepaald of ik je kan helpen met je advertenties. Zo ja, dan spreken we elkaar en hoor ik graag jouw doelen en wensen m.b.t. adverteren en geef ik je een kansen analayse. N.a.v. de matchcall wordt er vanuit beide partijen bepaald of er een samenwerking gaat plaatsvinden.
✔ We starten met een kick-off. In deze strategiesessie (+/- 45 minuten via Zoom) doorlopen we je huidige advertentie strategie, zodat we aandacht- verbeterpunten kunnen aanpakken. Zo zorgen we er voor dat jouw campagne 100% voldoet aan de eisen van de huidige updates en converterende strategieën. Hierdoor realiseren we het meest optimale resultaten en weet jij wat je kunt verwachten van je campagne(s).
✔ Alles in jouw advertentieaccount stel ik goed in en koppel ik met jouw website: de Facebook Pixel, Conversions API en aangepaste conversies worden aangemaakt. Over al deze taken hoef jij je dus geen zorgen te maken, maar zijn wel nodig om goed te hebben staan om optimaal resultaat te kunnen behalen. Dus zeggen deze begrippen jou allemaal niets? Geen probleem!
✔ Ik beheer en optimaliseer jouw campagne(s). Zo is het belangrijk om te testen met verschillende advertenties en targetingopties, zodat we uiteindelijk kunnen gaan vergelijken en opschalen naar het beste resultaat.
✔ Gedurende samenwerking krijg je toegang tot een advertising dashboard waar je alle informatie over jouw campagne(s) kan terugvinden, inzicht hebt in de prestaties van jouw advertenties en maandelijkse rapportages in ontvangt. Dit allemaal in Jip en Janneke taal, zodat het 100% begrijpelijk is voor je.
Lieve woorden
Testimonials
Door Tara heb ik mijn advertenties met een gerust hart uit kunnen besteden! Wat ik heel fijn vond aan onze samenwerking is dat ze meedacht in de strategie voor mijn bedrijf en mij ondersteunde in het materiaal voor de advertenties. Hierdoor werd ik echt volledig ontzorgd! We hebben samen veel leads mogen verzamelen voor mijn bedrijf door haar advertentiestrategie waardoor ik door kon groeien met mijn bedrijf. Dankjewel Tara!
Debra van der Heide
Sanne
Investering
Samenwerken
Advertising Beheer
Ben je net zo enthousiast als ik om te gaan samenwerken? Laten we aan de slag gaan!
✔ Instellen, beheren en optimaliseren van jouw Facebook & Instagram campagnes.
✔ Ontvang een wekelijkse update.
✔ Gepersonaliseerd advertising dashboard.
✔ Opschaaladvies & strategisch sparringspartner.
✔ Ten alle tijden op de hoogte van jouw advertentie prestaties door rechtstreeks contact.
✔ Wekelijkse wijzigingen en contactmomenten.
✔ Maandelijkse rapportage en call.
Investering v.a.
€500,- p/m ex btw.
Resultaten
Van klanten
Als we gaan samenwerken kan ik je natuurlijk geen resultaten garanderen, maar ik wil wel aan je laten zien wat er mogelijk is! Ik heb al veel mooie resultaten mogen behalen met mijn klanten.
Je e-maillijst vullen met lage kosten
Zo kun je voor een klein budget per dag (€5-€10) advertenties inzetten om je gratis weggever te promoten. Zo stimuleer je inschrijvingen/ aanvragen waardoor je jouw e-maillijst vult met waardevolle contacten die je om kan gaan zetten naar betalende klanten.
Je advertentiebudget terugverdienen (+winst) dankzij slimme strategieën
Met slimme strategieën kun je direct aankopen realiseren en jouw advertentiebudget terugverdienen. (ROAS = Return On Ads Spent). Bijvoorbeeld €1 in het systeem en €10 er uit. Of net als in bovenstaande voorbeeld: €3.068,46 in het systeem en €8.399,61 eruit (winst = €5.331,15)
Direct je aanbod verkopen vanuit je advertenties
Een laaggeprijsd product (+/- €50) verkopen rechtstreeks vanuit advertenties is ook mogelijk. Zo betaal je altijd wat advertentiebudget om een aankoop mogelijk te maken, maar met een goede follow-up (salespage en salesfunnel) zorg je ervoor dat je hier alsnog dikke winst mee kan behalen, zoals in bovenstaand voorbeeld.
Veelgestelde vragen
Wat je nog wilt weten
Wat is de investering?
De investering voor het uitbesteden en beheren van je advertenties begint vanaf €500 ex btw p.m. Hier komt je advertentie budget (de kosten aan Meta) nog bovenop.
Wil je meerdere producten/ diensten adverteren? Bijvoorbeeld één campagne voor je gratis weggever en één campagne voor je instapproduct, dan betaal je €100 ex btw extra per extra campagne.
Voorbeeld: stel je adverteert maandelijks voor je e-book en je mini-training dan betaal je €600 ex btw expertisekosten aan mij en minimaal €300 advertentiebudget aan Meta. Je maandelijkse investering is dan €900 ex btw
(Belangrijk dat je dus al een advertentie strategie hebt staan waardoor je deze investering kan terugverdienen. Is dat nog niet het geval? Dan raad ik je aan om eerst aan de slag te gaan met mijn Strategy traject).
Wanneer kan ik mijn advertenties uitbesteden?
- Je hebt je aanbod en doelgroep helder en bent bereid om te investeren in zichtbaarheid en groei.
- Het aanbod waarop je adverteert verkoop je al organisch aan je doelgroep.
- Je advertentiebudget (de kosten aan Meta) is minimaal €300 per maand.
- Je hebt een website en werkt met een e-mail marketing software (in het geval van het adverteren met een gratis weggever/ online product en/of dienst).
- Je hebt een advertentie strategie waarmee je de investering kunt terugverdienen.
- Je hebt een betaalsysteem (op je website staan) zodat je je advertentiekosten kan terugverdienen.
- Je het uitbesteden van je advertenties niet ziet als “laatste redmiddel” om je aanbod te verkopen of omdat je adverteren “een tijdje wilt uitproberen”. Is dat wel het geval? Dan raad ik je aan om aan de slag te gaan met mijn Strategy traject.
Ik ben enthousiast Tara! En nu?
Leuk dat je enthousiast bent en je advertenties wilt uitbesteden aan mij!
1. Als eerste plan je een matchcall en vul je het intakeformulier in. Ik neem maar een beperkt aantal klanten aan om de kwaliteit en service hoog te houden. Na het invullen van het intakeformulier en het plannen van de matchcall geef ik bij je aan of ik een match zie en of er plek is. Zo ja dan spreken we elkaar tijdens de matchcall. In deze call bespreken we of en welke kansen ik voor je zie m.b.t. je advertenties.
2. Aan de slag! Mocht het een match zijn en willen we vanuit beide partijen aan de slag, dan plannen we een strategie sessie om jouw huidige advertentie strategiet e doorlopen. We bespreken de aandacht- verbeterpunten waardoor we het optimalie resultaat kunnen gaan realiseren. N.a.v. de sessie spreken we een deadline af voor de benodigheden van de geoptimaliseerde advertentie strategie en de livegang van jouw campagne(s).
3. Samenwerking van minimaal 3 maanden. Na de livegang/ overname van jouw campagnes ontvang je iedere week een analyse van mij met daarin optimalisatiepunten en wijzigingen. Ook ontvang je maandelijks een rapportage en hebben we een call om de rapportage te bespreken en eventuele wijzigingen/ optimalisaties. Na 3 maanden wordt er bepaald of we de samenwerking verlengen, ja of nee. Bij verlenging zal de samenwerking maandelijks vanuit beide partijen opzegbaar zijn met een opzegtermijn van een maand.