Hi ondernemer!

Mijn naam is Tara, online marketing strateeg & advertising expert

Hartstikke leuk dat je op deze pagina terecht bent gekomen! Op deze pagina deel ik graag mijn verhaal met jou en de visie achter mijn bedrijf 🙌

Ik ben dus Tara van der Ven, ik ben 25 jaar en ik ben fulltime ondernemer. In 2020 startte ik mijn bedrijf mét een angtstoornis… Waar veel mensen niet de mogelijkheid zagen tot slagen, zag ik deze mogelijkheid wel en was ik vastberaden om een succesvol online bedrijf te runnen, ondanks mijn mentale gezondheid. Ik noemde mezelf ook wel een ondernemer met een ‘rugzakje’.

Als Online marketing strateeg en advertising expert help ik ondernemers met een rugzakje om een bedrijf te creëren die niet afhankelijk is van hun aanwezigheid door middel van advertising en online marketing. Ik weet namelijk hoe belangrijk het is om een bedrijf te hebben die niet afhankelijk is van jouw aanwezigheid.

 

Ondernemen met een rugzakje

In 2016 kwam ik thuis te zitten met een angststoornis en een depressie. Ik kon niet meer naar school en mijn leven was beperkt tot mijn eigen woonkamer. Waar mijn vrienden in het weekend gezellig gingen feesten, zat ik thuis op de bank. Bang voor alles. De diagnose ‘gegeneraliseerde angststoornis’, kwam dus ook niet als een verrassing…

Mijn leven was beperkt en alles wat buiten de deur plaatsvond was een uitdaging. Na veel begeleiding en verschillende therapieën kreeg ik steeds meer ruimte om te onderzoeken waar ik blij van werd. Ik besloot om op Instagram te gaan delen over mijn reis naar herstel en mijn droom om een eigen onderneming te kunnen starten. Ik vond Instagram zo boeiend en inspirerend, dat het voor mij vanzelfsprekend was dat ik wist hoe ik zichtbaar moest worden op dit platform. Ik tikte al snel de 8000 volgers aan en deed samenwerkingen met bedrijven als:  coca cola, zinzi, black & decker (zij vonden mij allemaal via Instagram). Bijna dagelijks kreeg ik berichten van vrouwen die zich herkende in mijn situatie. Ze hadden grote dromen, maar lieten zich tegenhouden omdat ze een chronische ziekte hadden of mentale problemen. Ik vond hier veel steun, maar het zorgde ook voor een bepaalde frustratie: ‘er moet toch een manier zijn om te kunnen ondernemen met een rugzakje?’.

Toen ik eenmaal wilde starten met mijn onderneming kreeg ik uitspraken te horen als: ‘je kan nog niet eens een volle werkweek werken, laat staan een eigen bedrijf runnen’, ‘je kan niet ondernemen met een angststoornis’, ‘er komt heel veel bij kijken als je gaat starten met je eigen bedrijf’.

Ik besloot om het risico te nemen. Zonder diploma, zonder buffer, met een angststoornis en een bankrekening die €900 in het rood stond…

In minder dan een halfjaar tijd haalde ik mijn eerste 8k maandomzet en had ik al meer dan 500 vrouwen mogen helpen met hun online zichtbaarheid door middel van mijn aanbod.

Dit bevestigde het voor mij: niet is onmogelijk als je iets écht wilt.

MIJN MISSIE

Ondernemers helpen een bedrijf te creëren die niet afhankelijk is van hun aanwezigheid, door middel van advertising en online marketing.

Dan nu weer terug naar jou…

Hoe vaak moet jij kiezen tussen jezelf en jouw bedrijf? Wat gebeurt er als je nu niks doet aan jouw marketing? Komt er dan ook niks binnen? En wat gebeurt er met jouw bedrijf als er iets met jou gebeurt?

Dit zijn allemaal vragen die er voor hebben gezorgd dat ik het zo belangrijk vind om een bedrijf te creëren die niet afhankelijk is van jouw aanwezigheid. Het is mogelijk om te ondernemen met een rugzakje, ik ben er het bewijs van. Dus als ik het kan, dan kan jij het ook. Het is alleen belangrijk om het te doen op een manier die er voor zorgt dat het jou geen extra energie kost. En hoe doe je dit?

Ik heb zelf ervaren dat dit mogelijk is door middel van advertising. Op die manier heb je niet het gevoel dat je 1-0 achterstaat als je een dag even niet kan of wil werken. Met advertising kan je zonder extra tijd veel meer mensen bereiken, zonder dat je…

… 40 uur per week moet werken.

.. Iedere dag actief moet zijn op jouw online kanalen, in de hoop dat je jouw doelgroep bereikt.

… Financiële zorgen hebt wanneer je een dag niet aan het werk bent.

Je wil dat jouw marketing passief en duurzaam is, en dit is mogelijk als je aan de slag gaat met advertenties. Als je gaat leren hoe het voor jouw bedrijf mogelijk is om continu klanten aan te trekken, zonder dat je daadwerkelijk aanwezig hoeft te zijn.

Je bent niet overbodig veel energie kwijt en je batterij is niet leeg na een productieve werkdag en dat is heel kostbaar voor een ondernemer met een rugzakje.

Wil jij een bedrijf runnen waarin je rekening houdt met jouw rugzakje? Of doorgaan met een business die wegvalt, als jij uitvalt?

Neem contact met me op als jij ook een bedrijf wil creëren die niet afhankelijk is van jouw aanwezigheid. 

 

Nothing is impossible, the word itself says: i’m possible!

Wat luchtige feitjes over mij…

👉Ik moet huilen bij films waar dieren in voorkomen, maar gewoon echt zoals ik het zeg: waar dieren in voorkomen. Zo moest ik huilen bij het begin van de Lion King, gewoon puur omdat ik de dieren zo schattig vond.

👉Ik ben aangenomen op de theateracademie, maar besloot om toch mijn droom te volgen:  het starten van een eigen onderneming.

👉Ik begin vaak onbewust spontaan te zingen. Liedjes die over alles kunnen gaan: van de manier waarop ik de vaatwasser aan het inruimen ben tot aan hoe schattig het hondje is wat voor me zit.

👉’Don’t rain on my parade’ van Barba Streisand is mijn go-to power song! Als ik verdrietig ben en dit nummer voorbij komt, dan ga ik helemaal los. Het is ook het nummer wat ik aanzet om successen te vieren (als er een bestelling binnenkomt of een klant heeft ‘ja’ gezegd).

👉Ik vind de zomer verschrikkelijk. Veel te heet. Ik wil dus ook echt heel graag naar Groenland of Schotland verhuizen. Andere ondernemers dromen ervan om digital nomad te worden in Bali, ik in Groenland of Schotland (verschil moet er zijn).

Online marketing strateeg

Ik ben Tara

Als online marketing strateeg en advertising expert help ik ondernemers een bedrijf te creëren die niet afhankelijk is van hun aanwezigheid door middel van advertising en online marketing.  

FOTOGRAFIE DOOR:    ANOUK MARTENS    &   EVA BOURS