Meta Advertenties uitbesteden
Nieuwe leads en (potentiële) klanten, zonder zelf online actief te zijn.
Je wilt je Instagram & Facebook advertenties uitbesteden, want…
- Je huidige advertentie strategie geeft al mooie resultaten, maar de cijfers mogen omhoog. Je wilt grotere aantallen voor je webinars/ masterclasses of meer mensen op je maillijst. Kortom, je hebt het gevoel alsof je er nog niet álles uit haalt.
- Je huidige “warme doelgroep” is verzadigd. Je hebt nieuwe leads nodig die je om kan gaan zetten naar betalende klanten💰 d.m.v. je mailfunnel of masterclass/ webinar.
- Je adverteert al voor het krijgen van nieuwe leads en potentiële klanten, maar je vind het spannend om op te schalen of weet niet hoe je dit op de juiste manier kan doen zodat het resultaat blijft geven.
Je wilt graag de zekerheid hebben dat je je advertenties uitbesteed aan iemand die er alles aan doet om het best mogelijke resultaat te behalen voor jou. Door het uitbesteden van je advertenties kan jij je focussen op jouw bedrijf en draai ik aan de juiste knoppen om er voor te zorgen dat jij 24/7 nieuwe leads bereikt zodat je je omzet kan laten groeien.
Resultaten
Van klanten
Wanneer is het interessant om je Facebook & Instagram advertenties aan mij uit te besteden?
Als online ondernemer verkoop jij je kennis door middel van diensten als (online) trainingen, 1 op 1 coaching, workshops, masterclasses, groepsprogramma’s etc. Je bent coach, therapeut of dienstverlener en je wilt jouw doelgroep sneller en makkelijker bereiken door het inzetten van advertenties.
✔ Je adverteert al (of hebt geadverteerd) op Instagram en/of Facebook, maar je weet dat het slimmer kan, er nog puntjes op de i gezet kunnen worden en je hoogstwaarschijnlijk nog kansen laat liggen omdat kennis ontbreekt.
✔ Je hebt je doelgroep en aanbod helder, verkoopt al organisch en bent dus niet afhankelijk van Instagram & Facebook advertenties.
✔ Je bent bereid om te investeren in zichtbaarheid en groei en snapt dat het optimaliseren van een strategie nodig is om jouw gewenste resultaten te behalen.
✔Je advertentiekosten (de kosten aan Meta) zijn minimaal €300 per maand en de maandelijkse expertisekosten aan mij zijn vanaf €500 ex btw.
✔Je een samenwerking van minimaal 3 maanden aan wilt gaan waarbij de lijnen kort zijn en je advies & feedback vanuit mij, als advertising strateeg, bereid bent om te implementeren.
Ben je geïnteresseerd in het uitbesteden van je advertenties en wil je weten of ik jou kan helpen?
Lieve woorden
Testimonials
Ik vond het best wel spannend om iemand anders te vertrouwen met een deel van m’n bedrijf, maar sinds de start van de samenwerking zijn er allemaal nieuwe leads, wat ik mega fijn vind en zie ik bijna iedere dag bestellingen binnenkomen.
Ik doe het niet zelf, maar ik heb wel het gevoel dat we het samen doen en ik vind het nu ook leuk om mezelf te verdiepen in adverteren. Ik dacht eerst: adverteren is super moeilijk en ingewikkeld, maar jij maakt het makkelijk door te zeggen wat we nog allemaal kunnen proberen. Je maakt het laagdrempelig, legt het goed uit en ik begrijp wat er gebeurt. Het kost me geen moeite om het e.e.a. aan te leveren voor de advertenties omdat je mij precies zegt wat ik kan doen. Jij weet wat wel werkt en wat niet werkt.
Ik vind het ook fijn dat ik kan adverteren op een manier die bij mij past. Soms vind ik ads wat onoprecht overkomen, maar nu zie ik het echt als middel. Je kunt het ook op een oprechte manier gebruiken om meer mensen te bereiken die je wil helpen met je product of dienst. Ik vind het supermooi dat ik nu al zie hoeveel meer mensen ik in een korte tijd kan bereiken met beeldende therapie!
Ik merk dat ik, sinds dat ik mijn advertenties uitbesteed, weer veel meer interactie heb en berichtjes krijg van potentiële klanten. Door de ads komen er nieuwe volgers bij en bereik ik potentiële klanten, waardoor er ook mensen zijn die in mijn grotere programma stappen van bijna €600. De cursus waarop we adverteren is in 2 maanden tijd al +60x verkocht vanuit de ads. Ook hebben we +300 nieuwe leads voor minder dan €2 verzameld in 3 maanden tijd!
Joëlle Jehudith
Ik had al meerdere keren mijn advertenties uitbesteed, maar dit waren vaak mensen die niet perse mijn doelgroep goed kende en waarbij ik zelf continu de input moest leveren, terwijl ik hier geen verstand van had.
Ik had geen zin om een grote investering te doen, als ik het ook zelf kon, dus toen ben ik zelf met mijn advertenties aan de slag gegaan. Ik merkte al snel dat ik super veel betaalde voor de resultaten. Het viel enorm tegen.. Ik haalde wel leads binnen, maar kwalitatief waren ze niet geschikt. Kortom, ik was echt aan het aankloten. Ik wist niet aan welke knoppen ik moest draaien, dus het kostte mij enorm veel tijd en stress, terwijl het niks opleverde.
Ik was opzoek naar iemand die echt mijn doelgroep kende en het uit handen kon nemen. Zelf input gaf, zodat ik niet altijd over alles hoefde na te denken. Ik ben blij verrast dat Tara echt met mij meedenkt. Ze heeft goede ideeën en is de gene die met voorstellen komt. Ze weet waar ze het over heeft en begrijpt hoe we mijn doelgroep steeds beter kunnen bereiken. Ze neemt het helemaal uit handen en dat vind ik zo fijn. Ik kan lekker achterover leunen en weet dat mijn advertenties goed geregeld worden. Als ik zie wat er nu voor winst binnenkomt… dit is veel beter dan toen ik het nog zelf deed.
Ik ben zo blij dat ik met Tara ben gestart, ze is super goed in wat ze doet, ze is persoonlijk en ik zou het iedereen aanraden om met haar samen te werken! Zelfs terwijl ik investeer in advertising beheer en advertentiekosten, haal ik meer winst uit mijn advertenties dan voorheen! Ik durf nu ook mijn budget op te schalen omdat ik weet dat de resultaten alleen maar beter worden.
Ellen Bressers
Ik heb mijn advertenties uitbesteed aan Tara omdat ik op een makkelijke manier mijn webinars wilde vullen. Ik wilde hier graag mee aan de slag om gewoon heel goed te worden in het geven van webinars en mijn trajecten te verkopen.
Het uitbesteden van mijn advertenties aan Tara betekende niet alleen dat zij mijn advertenties ging instellen en beheren, maar ook dat ze meedacht over alle factoren die komen kijken bij het winstgevend maken van je advertenties. Denk aan: het meekijken naar je salespage en advertentiemateriaal en je hierin ook adviseren en feedback geven.
Dit, en het feit dat ze lekker gestructureerd werkt, was voor mij heel waardevol! Dankzij de advertenties heb ik in een korte tijd maar liefst 7 trajecten verkocht en vanuit elk traject een positieve review gekregen van mijn klanten en opmerkingen als: ‘ik ben super blij dat ik je advertentie voorbij heb zien komen’. Dit is voor mij als ondernemer natuurlijk ontzettend belangrijk: tevreden klanten.
Dineke Mulder
Hoewel ik prima in staat ben om zelf te adverteren, wil ik dit niet. Het is voor mij een enorme opluchting dat jij als strateeg niet alleen met mij meedenkt, maar ook als stok achter de deur fungeert. Ik maak met jou afspraken, dus dan houd ik mij eraan.
Jij denkt strategisch met mij mee over de optimale prestaties van mijn campagnes. De campagne voor mijn e-book levert mooie resultaten op. Al +1000 nieuwe leads in 3 maanden tijd voor minder dan €3 per lead.
Ik ben oprecht blij dat ik zelf niet bezig hoef te zijn met mijn advertenties, maar dat jij dit voor mij regelt. Dankzij jouw inzet kan ik mij concentreren op wat echt belangrijk voor me is, wetende dat mijn advertenties in bekwame handen zijn.
Phil van Son
Hoe werkt het uitbesteden van je advertenties?
✔ Na het invullen van het intakeformulier (bij het inplannen van de matchcall) wordt bepaald of ik je kan helpen met je advertenties. Zo ja, dan spreken we elkaar en hoor ik graag jouw doelen en wensen m.b.t. adverteren en geef ik je een kansen analayse. N.a.v. de matchcall wordt er vanuit beide partijen bepaald of er een samenwerking gaat plaatsvinden.
✔ We starten met een kick-off. In deze strategiesessie (+/- 45 minuten via Zoom) doorlopen we je huidige advertentie strategie, zodat we aandacht- verbeterpunten kunnen aanpakken. Zo zorgen we er voor dat jouw campagne 100% voldoet aan de eisen van de huidige updates en converterende strategieën. Hierdoor realiseren we het meest optimale resultaten en weet jij wat je kunt verwachten van je campagne(s).
✔ Alles in jouw advertentieaccount stel ik goed in en koppel ik met jouw website: de Facebook Pixel, Conversions API en aangepaste conversies worden aangemaakt. Over al deze taken hoef jij je dus geen zorgen te maken, maar zijn wel nodig om goed te hebben staan om optimaal resultaat te kunnen behalen. Dus zeggen deze begrippen jou allemaal niets? Geen probleem!
✔ Ik beheer en optimaliseer jouw campagne(s). Zo is het belangrijk om te testen met verschillende advertenties en targetingopties, zodat we uiteindelijk kunnen gaan vergelijken en opschalen naar het beste resultaat.
✔ Gedurende samenwerking krijg je toegang tot een advertising dashboard waar je alle informatie over jouw campagne(s) kan terugvinden, inzicht hebt in de prestaties van jouw advertenties en maandelijkse rapportages in ontvangt. Dit allemaal in Jip en Janneke taal, zodat het 100% begrijpelijk is voor je.
Lieve woorden
Testimonials
Door Tara heb ik mijn advertenties met een gerust hart uit kunnen besteden! Wat ik heel fijn vond aan onze samenwerking is dat ze meedacht in de strategie voor mijn bedrijf en mij ondersteunde in het materiaal voor de advertenties. Hierdoor werd ik echt volledig ontzorgd! We hebben samen veel leads mogen verzamelen voor mijn bedrijf door haar advertentiestrategie waardoor ik door kon groeien met mijn bedrijf. Dankjewel Tara!
Debra van der Heide
Sanne
Investering
Samenwerken
Advertising Beheer
Ben je net zo enthousiast als ik om te gaan samenwerken? Laten we aan de slag gaan!
✔ Instellen, beheren en optimaliseren van jouw Facebook & Instagram campagnes.
✔ Ontvang een wekelijkse update.
✔ Gepersonaliseerd advertising dashboard.
✔ Opschaaladvies & strategisch sparringspartner.
✔ Ten alle tijden op de hoogte van jouw advertentie prestaties door rechtstreeks contact.
✔ Wekelijkse wijzigingen en contactmomenten.
✔ Maandelijkse rapportage en call.
Investering v.a.
€500,- p/m ex btw.
Resultaten
Van klanten
Als we gaan samenwerken kan ik je natuurlijk geen resultaten garanderen, maar ik wil wel aan je laten zien wat er mogelijk is! Ik heb al veel mooie resultaten mogen behalen met mijn klanten.
Je e-maillijst vullen met lage kosten
Zo kun je voor een klein budget per dag (€5-€10) advertenties inzetten om je gratis weggever te promoten. Zo stimuleer je inschrijvingen/ aanvragen waardoor je jouw e-maillijst vult met waardevolle contacten die je om kan gaan zetten naar betalende klanten.
Je advertentiebudget terugverdienen (+winst) dankzij slimme strategieën
Met slimme strategieën kun je direct aankopen realiseren en jouw advertentiebudget terugverdienen. (ROAS = Return On Ads Spent). Bijvoorbeeld €1 in het systeem en €10 er uit. Of net als in bovenstaande voorbeeld: €3.068,46 in het systeem en €8.399,61 eruit (winst = €5.331,15)
Direct je aanbod verkopen vanuit je advertenties
Een laaggeprijsd product (+/- €50) verkopen rechtstreeks vanuit advertenties is ook mogelijk. Zo betaal je altijd wat advertentiebudget om een aankoop mogelijk te maken, maar met een goede follow-up (salespage en salesfunnel) zorg je ervoor dat je hier alsnog dikke winst mee kan behalen, zoals in bovenstaand voorbeeld.
Veelgestelde vragen
Wat je nog wilt weten
Wat is de investering?
De investering voor het uitbesteden en beheren van je advertenties begint vanaf €500 ex btw p.m. Hier komt je advertentie budget (de kosten aan Meta) nog bovenop.
Wil je meerdere producten/ diensten adverteren? Bijvoorbeeld één campagne voor je gratis weggever en één campagne voor je instapproduct, dan betaal je €100 ex btw extra per extra campagne.
Voorbeeld: stel je adverteert maandelijks voor je e-book en je mini-training dan betaal je €600 ex btw expertisekosten aan mij en minimaal €300 advertentiebudget aan Meta. Je maandelijkse investering is dan €900 ex btw
(Belangrijk dat je dus al een advertentie strategie hebt staan waardoor je deze investering kan terugverdienen. Is dat nog niet het geval? Dan raad ik je aan om eerst aan de slag te gaan met mijn Strategy traject).
Wanneer kan ik mijn advertenties uitbesteden?
- Je hebt je aanbod en doelgroep helder en bent bereid om te investeren in zichtbaarheid en groei.
- Het aanbod waarop je adverteert verkoop je al organisch aan je doelgroep.
- Je advertentiebudget (de kosten aan Meta) is minimaal €300 per maand.
- Je hebt een website en werkt met een e-mail marketing software (in het geval van het adverteren met een gratis weggever/ online product en/of dienst).
- Je hebt een advertentie strategie waarmee je de investering kunt terugverdienen.
- Je hebt een betaalsysteem (op je website staan) zodat je je advertentiekosten kan terugverdienen.
- Je het uitbesteden van je advertenties niet ziet als “laatste redmiddel” om je aanbod te verkopen of omdat je adverteren “een tijdje wilt uitproberen”. Is dat wel het geval? Dan raad ik je aan om aan de slag te gaan met mijn Strategy traject.
Ik ben enthousiast Tara! En nu?
Leuk dat je enthousiast bent en je advertenties wilt uitbesteden aan mij!
1. Als eerste plan je een matchcall en vul je het intakeformulier in. Ik neem maar een beperkt aantal klanten aan om de kwaliteit en service hoog te houden. Na het invullen van het intakeformulier en het plannen van de matchcall geef ik bij je aan of ik een match zie en of er plek is. Zo ja dan spreken we elkaar tijdens de matchcall. In deze call bespreken we of en welke kansen ik voor je zie m.b.t. je advertenties.
2. Aan de slag! Mocht het een match zijn en willen we vanuit beide partijen aan de slag, dan plannen we een strategie sessie om jouw huidige advertentie strategiet e doorlopen. We bespreken de aandacht- verbeterpunten waardoor we het optimalie resultaat kunnen gaan realiseren. N.a.v. de sessie spreken we een deadline af voor de benodigheden van de geoptimaliseerde advertentie strategie en de livegang van jouw campagne(s).
3. Samenwerking van minimaal 3 maanden. Na de livegang/ overname van jouw campagnes ontvang je iedere week een analyse van mij met daarin optimalisatiepunten en wijzigingen. Ook ontvang je maandelijks een rapportage en hebben we een call om de rapportage te bespreken en eventuele wijzigingen/ optimalisaties. Na 3 maanden wordt er bepaald of we de samenwerking verlengen, ja of nee. Bij verlenging zal de samenwerking maandelijks vanuit beide partijen opzegbaar zijn met een opzegtermijn van een maand.